csütörtök, szeptember 21, 2006

Dallas belvaros

Az ugy volt, hogy gondoltam benezek oda is, ha mar itt vagyok, megmartozok a dallasi esti forgatagban, es hatha talalok egy western kalapboltot Sanyinak. Ugye nincs nalam az a jogositvany, meg a helyi kultura megismeresenek a legjobb modja, ha tomegkozlekedunk, tovabba a taxi oda-vissza egy szazasert szamitotta volna meg, szoval legyen a busz. Mint mar mondottam volt, vicc az egesz, de azert csak ossze lehetett szedni annyi infot, hogy el merjek indulni. Kialltam hat a pozna melle, amire az volt irva, hogy buszmegallo, es remenykedtem abban, hogy ha minden szamitasom ellenere a busz a masik iranybol fog megjelenni (ha megjelenik), akkor meg idoben at fogok tudni szaladni az uton. Semmi jardasziget, meg hasonlo infrastruktura, ott alltam a prerin a fuben.

Busz jott, felszalltam, majd komoly tarsalgas kezdodott a viteldijrol. Namarmost a sofornel kell fizetni, csak keszpenzt fogad el, o nem nyulhat a penzhez (ergo nincs visszajaro), a masina, amibe bele kell tuszkolni a penzt, nem ad vissza. A napijegyrevalo pont nem jott ki a nalam levo penzek semmilyen kombinaciojaval sem, ugyhogy egyszeru menetjegy lett, az kijott. A sofor rendes feka gyerek volt, minden megalloban magahoz intett, es megoldasi lehetosegeket vetett fel, de nem sikerult semmi.

North Irving Transit Center, itt kellett atszallnom a Dallas belvarosba tarto expresszbuszra. Busz ugyanaz a szisztema. Az allomas kozepen ult egy no, de az nem tudom, mit csinalt, mert jegyet nem adott el. Egyebkent nincs is olyan, hogy jegy, fizetsz a sofornel oszt jonapot. Nem volt 25 centesem, ugyhogy ennek hianyaban se tovabb, se vissza. Itt jott a kepbe egy hippi, aki levette a helyzetet, es csak ugy magatol adott 25 centet. Bar nem is kertem. Lehet, hogy egy zsenialis lejmolo tehetsege szunnyad bennem?

Busszal igy tovabb. Erdemes meg megjegyezni, hogy a buszon en voltam az egyetlen feher ember, meg az egesz allomason is, mindket vegponton.

Dallas belvaros. Haaaat... szoval impresszivek azok a felhokarcolok, meg kell hagyni, rengeteg van beloluk, messzirol jol is neznek ki ugy egyutt (lefenykepztem a Dallas cimu televizios sorozat nyito kepsorait ;), de maga a varos egy fos. Ilyen szurrealis erzesem meg nem volt, besotetedett, es abban a pillanatban egy lelek sem volt az utcan. Sem ember, sem auto, hot egyedul bolyongtam a tornyok alatt. Csak parkolok, es irodabejaratok, esetleg szallodak. Elvetve egy-egy bezart bolt, de kocsma, etterem... sehol! Egy-egy sarkon villogott valami, de annyira nem volt abban a varosban SEMMI, hogy azt nem akartam elhinni, ezert nem is fordultam sarkon azonnal.

Aztan belefutottam az elso neger bandaba. Azonnal penzt kertek tolem. Valahogy elhittek, hogy nekem sincs, ami van, buszra kell, bocs meeeeeen. Kb. 1 orat toltottem Dallasban, kesz, mindent tudok. Meg elertem az utolso buszt vissza.

Ami aztan elvitt a halal pöcsere, mert keptelen voltam felismerni a megallot abban a nagy egyformasagban. 45 percet gyalogolhattam visszafele a szallodaig.

Nincsenek megjegyzések: