csütörtök, szeptember 21, 2006

Shopping

Annyian emlegettek mar azt a Grapevine Mills Mall-t, hogy nem lehetett kihagyni, ugyhogy kitaxiztam a delutan. Hmm, tetszetos hely volt. A bevasarlas az lenyegtelen, egy boltra erdemes szot vesztegetni, egy hatalmas nosztalgiaboltra, ahol egy helyre voltak bezsufolva azok a targyak, amik az irigyelt Amerikat jelentettek. Ezek voltak a Twin Peaks-ben, az osszes fekete-fekerre masolt videofilmben, az E.T.-ben - ott volt a pepsikokakola, es ott volt a benzinkut. Minden. Jo volt meggyozodni rola, hogy az a vilag tenyleg letezett valaha.
Tartottam kozben tajekoztato eloadast egy mexikoinak, aki fogpiszkalora tuzott huscafatokat kostoltatott az arra jarokkal. A Finnorszag szora igen bizonytalanna valt az arca, majd kozolte, hogy ismer valakit, aki jart Spanyolorszagban. Amikor kerdesere kozoltem, hogy Europaban (ertve ez alatt az Uniot) 25 orszag van, elkepedt, es indult megosztani az infot a pult mogott grillezo foldijenek.

Igen, igen, igen. Seattle utan minden Amerikarol mondott rosszat az europai irigysegnek tudtam be, de most mar meggyozodtem, hogy az a taho es ostoba Amerika valoban letezik.

Aztan aldozatava valtam egy komoly marketingakcionak. Hozza teszem, hogy a Mall-okban rettegek elmenni a folyoso kozepen levo pultok mellett, mert rosszabbak, mint Delhiben. Ellentmondast nem turoen probalnak az emberre tukmalni valami szart.

Szoval a dolog ugy tortent, hogy eppen meglattam a western kalap boltot, amire Sanyi miatt vadasztam, amikor leszolitott egy nagymellu, mert vesztemre a pultja mellett tajekozodtam. Mire kettot nyeltem, mar a kezeimet mosta valami izevel, es analizalta a lejott koszt, majd ajanlott egy komplett kozmetikai megoldast, ami olyan, mint egy spa, hat mondjam meg, tudom, milyen milyen draga egy spa? Tippeltem neki 10-20 dollarra :), mire gunyos kacajjal felvilagositott, hogy van az 100 is. Az nem derult ki, hogy mi koze a gyogyfurdonek ahhoz, hogy o most kulonfele dolgokkal kenegette a kezem.
Kozben megprobalta alkalmazni az elso trukkot, amire valoszinuleg a training soran kikepeztek, marmint hogy szolitsuk a neven az aldozatot minel tobbszor, mert azt szereti, es minket is szeretni fog. Hat ezzel beszopta. A kov. parbeszed zajlott le koztunk:

- Mi is a neved?
- Zsolt.
- Joe?
- Zsolt.
- John? Joe?
- Zsolt.
- Oooo... a barataid szoktak Joe-nak szolitani?
- Nem. A barataim Zsolt-nak szoktak szolitani.
- ... Okey. Akkor figyelj, Joe...

Lenyeg a lenyeg, a cuccot 100 dollarert akarta ramsozni, majd szemem rebbenesere megfogta a vallam, melyen a szemembe nezett, majd arra kert, hogy oszinten mondjam meg: draga? Mondtam, hogy az. Erre a fulembe sugta, hogy csak nekem, csak itt. De ha megtudjak, ot kirugjak. El ne mondjam senkinek. Ideadja felaron. Na, mondtam, vegre egy jot rohogtem magamban, annyit meger, ugyhogy: deal. Kezet fogtunk, fizettem, majd a csaj arca jeghidegge valt, elfordult, es tobbe nem leteztem szamara.

Nincsenek megjegyzések: