kedd, március 13, 2007

Google phone interview

Nem, baratom, aki nem tudsz magyarul, most lapozz tovabb. Tudom, interjura hivott a Google, erre te egybol bepotyogted a keresojukbe az iras cimet, es ez jott ki csalodott szemeid ele. Tanulj meg magyarul.

Szoval regisztraltam magam a linkedin-be, aztan nemreg kaptam egy emailt egy Google HR-estol. Hogy lenne itt egy (ket) hely Mountain View-ben, a Google kozpontban, erdekel-e. Mondtam, nezzuk meg, vegul is lehet rola szo. Telefonos interjut egyeztettunk, a megadott idoben hivott egy amcsi, aki aztan kikerdezett, de rendesen. Nagyon komolyan csinaljak. Nem vacakolt a szokasos interju kerdesekkel, hogy meselj magadrol, meg hantazd el az elore kitalalt erossegeidet/gyengesegeidet. Nincs bemelegites meg feszultsegoldas. A lenyegre. Az oneletrajzbol kimazsolazta azokat a reszeket, ami erdekli, es abba belement erosen. A kerdesek ugy jottek, mint a gepfegyverbol, kozben hallottam, hogy jegyzetel. Soroljam fel az IP fejlec elemeit, hogy mukodik a CORBA, hogy allapitom meg egy szamitogep "endianness"-eget, vararg a C-ben, hogy szinkronizalok thread-eket, mi a spinlock, hogy rendeznek sorba nagyon nagy listakat, meg mittodom mar en, volt ott minden teljesen varatlan sorrendben.

A legdurvabb az, hogy nincs semmi visszajelzes. A spinlock-ra nem emlekeztem (tudom, hogy mi az, de akkor blokkoltam egyet) : semmi segitseg, lapozzunk. Nem voltam biztos benne, hogy a kerdesekre valaszoltam-e egyaltalan. Nem mondjak el a "megfejteseket".

Percre pontosan vegeztunk a 45 percesre tervezett interjuval. Elkoszont, majd ertesitenek.

Utana 3 oraval kaptam a levelet, hogy meghivnak a Googleplex-be egy napos interjura. Szoval most szervezhetek megint egy utat Amerikaba, a valtozatossag kedveert most Kaliforniaba. Imadni fognak a SWECO-nal :)


Ez amugy erdekes, en ugy tudtam 2 koros a telefonos interju. Na de sebaj, nem hianyzik :)

Nincsenek megjegyzések: