szerda, július 05, 2006

Dusseldorf, midon legyalaztak a nemeteket

3 napot Dusseldorfban kell okosnak lennem, aztan ugy esett, hogy tegnap este setalni indultam. Kb. este 11 lehetett, kellemes meleg, illatos ejszaka. Az utcan lelek sem jart, 1-2 villamos vagy busz vonszolta magat a szokasos utjan. Olyan csendes, merengos ej volt, szolt a fulembe Mikszathtol az Uj Zrinyiasz (az is megerne egy sajat bejegyzest), es tobbek kozott azon merengtem, hogy ha az a bizonyos 1 eves dusseldorf-i projekt osszejon, akkor en egy olyan varosba jonnek, ahol este 11 utan egy lelek sincs az utcan, jo-e ez nekem.

Kozben feltunt, hogy zart ajtok mogott emberek focimeccset neznek, kb. mindenhol. Igen, igen, mint kesobb kiderult, a szomszed varosban (Dortmund) eppen a nemetek jatszottak labdarugast az olaszok ellen, azt kovette feszult figyelemmel a varos. Idonkent be-bekukkantottam a kivetitokre, 0-0 volt folyamatosan.

Aztan par perc mulva meglattam egy embert kijonni az egyik helyisegbol. Fogta a fejet.

Utana jott 2, ingattak a fejuket.

...

10 perc mulva nem lehetett elferni az utcan, irtozatos tomeg robbant ki az ajtok mogul, es az addig neptelen utcan beallt a forgalmi dugo. A hosszabbitas utolso 2 perceben az olaszok 2 gollal csunyan megalaztak a nemeteket. Ezt gyaszolva indult el valamerre tobb ezer ember. Nemet szinekre kifestett csajok (Nemetorszagban ismet divat a mini :) ), mezes szurkolok vonultak logo zaszlokkal. Meg orral. Egy-ket jol osszeszokottnak (meg igencsak reszegnek) tuno tarsasag idonkent feluvoltotte azokat az allatias hangsorokat, amiket a TV-ben a focimeccsek alatt alafestesnek hasznalnak, a helyi kozonseg szajaval generaltatva. Egy-ket olasz zaszlos szinfolt is feltunt, szinten orditozva, de nem bantotta oket senki.

Kb. egy orat jartam meg, abbol egy felet a Burger King-ben alltam sorba. Na, es ekkor erkeztek meg Dortmundbol azok az olaszok, akiknek - gondoltam en logikusan - Dusseldorfban volt szallasuk. Egy vegelathatatlan kocsisor, minden ablakbol 2 olasz es 3 zaszlo logott ki, uvoltozve es dudalva nekilattak szisztematikusan felverni a varos esetleg mar alvo reszet. A nemetek fapofaval haladtak tovabb, zaszlo (es orr) tovabbra is logva.

Mire a szallodaba ertem, a kocsisort vagy 10 villogo rendorauto kezdte el hatulrol felmorzsolni.

Sajnos nem volt nalam a fenykepezo. Mert ha lett volna, a kovetkezo 3 ev fotoja keszult volna el :( :

1. Az orditozo nemet zaszlos tomeg kozepen egymast atkarolva halad lassan egy par. A feher mezes fiu vallarol nemet, a kek mezes lany vallarol olasz zaszlo hull ala.

2. Legalabb 50 meter hosszu amerikai oldsmobil, vagy 10 olasz log ki belole, V-t mutat a zebran mozdulatlanul allo nemet zaszlos sokadalomnak.

3. Nagyobb utkeresztezodes, lassu gyaszmenetben keresztbe vonul at rajta 10 meter hosszu zaszlo alatt egy eneklo, 20 fos tarsasag.

Nincsenek megjegyzések: