vasárnap, január 18, 2009

Wizzair a legjobb...

Itt ülök a Ferihegy 1-en fapadra várva Genfbe. A tájékoztató képernyő kész antireklám bizonyos légitársaságoknak. Wizzair... nekik az a hírük, hogy soha sem érnek oda időben sehova, ha elindulnak egyáltalán. Helyzetkép este negyed 9-kor:

- Wizzair London: 2 óra késés
- Wizzair Róma: törölve

Na, ez az a légitársaság, akinél csak akkor veszek jegyet, ha előre letétbe helyezik nálam a késésért/törlésért a nekem járó összeget, a kaja és italjegyeket, és kezembe nyomnak előre egy szobafoglalást egy éjszakára az indulási pontnál.

Easyjet: összes járat rendben. Ja Easyjet. Őket csak ajánlani tudom. Idefelé Genfben mindent elkövettem azért, hogy kivételesen ne legyek stresszes, és el is érjem a gépet. Csak kézipoggyász gondosan tervezve a folyadékokat, interneten bejelentkezve, stb.

Na, ehhez képest indulás előtt 5 perccel estem be a kapuhoz, ahol persze sehol senki. Odafelé mondjuk gyanús volt, hogy egyszer csak eltűnt a képernyőkről a pesti járat. A szomszédos londoni kapunál kérdeztem a személyzetet, hogy most mi van. Kb a köv. párbeszéd zajlott le:

- Elnézést, tudnak valamit a budapesti járatról a szomszéd kapunál?
- Hát az elment...
- Huh.
- Fél órával az indulás előtt kellene a kapunál lenni...
- Öööö... igen... A földön van még a gép? Mit lehet tenni? - (reménytelen kiskutyatekintet...)
- Semmit.
- Na de mégis...
- Na jó, felhívom a gépet, tudják-e még fogadni.

Telefonálás, aztán:

- Rendben, a járat tudja fogadni, ha odaér. Ehhez az kell, hogy egy személyzeti busz erre jöjjön, legyen rajta hely, és arra is menjen, ahol a gép parkol. Nincs sok esélye...
- Ezt is köszönöm, szóval meg lehetne nézni?
- Igen, a kolléga lekíséri, ott utána nézünk.

Lekísértek, telefon, és mitadisten, a paramétereknek pont megfelelő busz pont jött errefelé. Beszálltam, odavittek, oda is beszálltam, majd felszálltam.

"Hogyan ne késsünk le repülőt, de ha mégis sikerült, akkor hogyan ne" sorozatunk következő részét hallották.

Összefoglalásul, eddigi necces indulásaim:

- Liverpool-Genf, Easyjet: reptérre érkezéskor a repülőt éppen tolták ki. A társaság ingyen átírta a jegyemet Amszterdamba, hátha onnan lesz nekem valami Genfbe. Nem volt. Így látogattam meg Amszterdam éjszakai életét. Easyjet rendes volt.
- Genf-London: nevem soxori felemlegetése a hangosbemondón, de összejött.
- Genf - Budapest: Malév, lekésve. De elfogadható összegért elvitt a köv. járat.
- Delhi - Helsinki: utazási időpont egy nappal elnézve. Cég fizette...
- Párizs - Helsinki: lekésve, de az indulás is késett, így nagy nehezen felkönyörögtem magam.

Nincsenek megjegyzések: