szombat, augusztus 26, 2006

Csapongas #3 - lefokoztak a Pluto-t

Egy vilag dolt ossze bennem, a Pluto immar nem bolygo. Szegeny kis kavics, pedig gyermekkorom 10 evig tarto csillagaszati felbuzdulasaban egesz egzotikusan fontos szerepett jatszott, erre tessek, most kiderul, hogy holdastol, mindenestol az egesz csak egy rucskos, fagyott portest. Mondjuk nekem gyanus volt, mert amikor Lukacs Belanal vizsgaztam csillagaszatbol, es termeszetesen a bolygoadatokat huztam. Ez voltm az a tetel, amit lehetetlennek iteltem megtanulni, ugyanis konkretan a Naprendszer bolygoinak adataibol allt a tetel. A legfoloslegesebb tudas, es bar csodaltam a Belat, amiert kijavitott idonkent a 9. tizedesben a legujabb meresek fenyeben, azert en megis tulzasnak tartottam. Ezert puskaztam, na. A bolygoadatokat egy elore elkeszitett tablazatbol olvastam fel, mint Vangelis az Albedo 0.39-ben (ha nem 0.39, akkor uzenem Vangelisnek, hogy Amerika nem irta ala a kiotoi egyezmenyt, ergo...).
Amkor az eneklo felsorolas utan (amit Bela behunyt szemmel kovetett) a Plutohoz ertem, es felolvastam a surusegadatokat, mint akkor kezdo fizikus, hortelem megutkoztem (ma mar sajnos nem utkoznek meg. De nem is vagyok fizikus. Ezt most kimpondom elszorulo szivvel :(. ) Mondtam Belanak, ez a szam hulyeseg, ez a bolygo konnyebb, mint egy hogolyo, erre Bela mondta, hogy de pedig. Aztan kicuppantotta a fulebol a Sokol radioja mono, fel fules fulhallgatojat, bizalmasan kozelebb intett, es belesugta: "A PLUTO NEM IS BOLYGO". En meg egyet ertettem, mert rohannom lellett vissza valoszinusegszamitas vizsgara (akkor csinaltam a 2. es a 3. evet egyszerre).

Hah tennyit a Plutorol. En tudtam, mert a Bela megmondta-!!!

Nincsenek megjegyzések: