csütörtök, január 11, 2007

Hogyan ettem én békát...

Ez a dallas-i het kisse rovid es hektikus lett, az is megerne egy iras, meg is igerem, hogy megirom (majd el is felejtem szokas szerint azonnal). De a lenyeg az, hogy uj gasztronomiai elmennyel voltam kenytelen szembesulni, az pedig a BÉKA.

Tortent, hogy az egyik itteni finn arc meghivott magukhoz estere. Most had nem meseljem el a moziszobajat, mert meg a sarga irigyseg hatasa alatt vagyok - tehat NEM fogok beszamolni a blueray lejatszorol/projektorrol, a mozivaszonrol, a brutalis hangrol, es a 3 darab voros bör mozifotelrol, ami akar ággya is alakithato, beepitett pohartartoval es italhutovel. Hanem.

Amikor megerkeztunk, az arc thai felesege a konyhaban surgolodott, es koszones utan azonnal nekem szegezte a kerdest: van-e kifogasom a thai kaja ellen? Mondom, nem, imadom a thai kajat (bar thai kajaval legtobbszor a pesti plazakban talalkoztam, ahol egy szakacs egy baromi nagy wok-ban csinal ad-hoc modon csirkest vagy marhahusost, rizzsel vagy tesztaval). Szuper, mondja o, es a "froglet" ellen ugye nincs kifogasom. Mondom, nincs, imadom a frogletet. Aztan abban a masodpercben kapcsolt az agyam, hogy felreertettem a szot, felreertesemrol az is meggyozott, hogy a finn hazigazdam elzoldult arccal intett nemet, az asszonka pedig ugralt oromeben, elismeroen integetett, es megemlitette, hogy "that's the spirit". Na, gondoltam, basszus, akkor en ma békát vacsorazok, ez van.

(azota utananeztem az interneten a frogletnek, van belole tobbfele, es irtozatosan pocsék keteltu).

Az esemenyek ott folytatodtak, hogy a csaj felorditott: kesz a kaja. Kozben megerkezett egy masik par, Ralph es Tiffany. Tiffany echte indiai csaj volt, na mondom, nem csak beka lesz, de meg csipni is fog, mint a pokol, ha mar indiai kez is benne van. Mentem le a lepcson a beka fele, mint Szaddam fel a bitora.

A kaja valami levesszeru ize volt, uszkaltak benne a kagylok, rakok, mindazok a herkentyuk, amiket ki nem allhatok, es egy kis tanyerkaban ott buszkelkedet a beka, valami bambuszreszelekben. Probaltam keresni a dolog pozotiv reszet, pl. azt, hogy ettol szerencsere nem fogok hizni. Hat nekiveselkedtem, az instrukcioknak megfeleloen kiemeltem egy bekacombot, belemartottam a levesbe, szamba raktam, es lehuztam a bekacsontrol a bekahust.

Nem is volt rossz. Most viszont bekak vannak a gyomromban.

Nincsenek megjegyzések: